Evangélikus Pedagógiai Intézet

● Számlázási és postacím: 1085 Budapest, Üllői út 24. ●  Központi e-mail cím: epszti@lutheran.hu

 Alsó tagozatos tantárgygondozó program

A Nyugat (Dunántúli) Evangélikus Egyházkerület általános iskoláinak tanítói regionális szakmai napon vettek részt 2015. november 24-én.

TAMOP 3 1 17 15„Művészeti nevelés az alsó tagozaton” című program a TÁMOP-3.1.17-15-2015-0011 Reformáció az oktatásban 2015. Fenntartás, megújítás, szolgálat és szolgáltatás az evangélikus köznevelési rendszerben című projekt keretében, Győrben, a Péterfy Sándor Evangélikus Gimnázium, Általános Iskola és Óvoda közreműködésével, Marekné Stubán Beáta igazgatóhelyettes áldozatos munkájának köszönhetően valósult meg.01

A régió általános iskoláiból – Győrből, Sopronból, Marcaltőről, Szombathelyről és Pápáról - érkeztek az érdeklődő tanítók.

Az Evangélikus Szeretetház dísztermében Jánosa Attila lelkész áhítatával kezdődött a program.

02Utána Borbély Károly festőművész, művészetterapeuta, a Nyugat-Magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Kar főiskolai docense előadását hallgattuk meg „A művészet gyógyít és fejleszt” címmel - a művészet nevelésben betöltött szerepéről. 

Az előadó a művészet kreativitást fejlesztő hatása mellett a lélek gyógyításának festés és rajzolás által kifejtett hatását mutatta be. Az elméleti előadást gyakorlati életből vett példákkal, feladattípusokkal prezentálta.

04Kiemelte, hogy „amikor valaki alkot, bármilyen műfajról legyen is szó, bonyolult gondolkodási műve leteket végez. Nemcsak az absztrahálásra gondo03 lok, a sorba rendezés, a lényegkiemelés is csiszolja a gyerekek valamennyi ké pess égét, méghozzá játszva. Sőt, mivel eközben még jól is érzik magukat, a tanulás sokkal hat ékonyabb. A művészet fejleszt, de az utóbbi tizenegy évben már azt is tanítom, ho  gy ráadásul gyógyítja a lelket. Feszültséget old, és megmutatja, hogy igazából  mik a problémái a gyereknek. Ezek olyan hatások, melyek a mai iskolának életfontossá  gúak, mert tele vannak pszichés problémákkal küzdő gyerekekkel. A WHO felmérése szerint az arányuk már 50%-nál is több. A legtöbb pedagógus nem tudja kezelni a helyzetet, mert nincsen rá felkészít ve. Egyetlen hat05ékony eszköz van a kezünkben, amiről gyakran nem is tudnak a tanítók, és az a művészet. Ha a gyerek alkothat, lenyugszik, megnyílik, lehet vele kommunikál06ni. Elengedheti a feszültségeit. Nekünk az a hivatásunk, hogy ezt terjesszük!”

A program további részében a Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum múzeumpedagógusa, Turzai Erika Anna tartott az iskola 4. osztályának közreműködésével múzeumpedagógiai órát a győri születésű világhírű Kovács Margit állandó kiállításán.

A művésznő eredeti formájában megőrzött és külön szobában bemutatott műhelye révén a figurák születésének titkaiba is bepillanthattunk. A kollégák a művésznő munkásságának kiállított tárgyain keresztül a kerámia készítés minden lépését a gyermekekkel együtt végigfigyelhették. 07Jó példákat kaptunk az interaktív tárlatvezet08és mozzanatairól.

A foglalkozás második órája alkotó tevékenység volt, ahol a múzeum erre a célra kialakított helyiségében kézműves foglalkozást láthattunk a Váczy Péter Gyűjtemény pincéjében, ahol a gyermekek elméleti tudását gyakorlattal mélyítették el az agyagozás művészetéről.alsos szakmai nap

A program minden résztvevő számára a szakmai töltődésen túl az együttlét élményét, örömét is nyújtotta.

10Megfogalmaztuk azt, hogy nagy szükségünk van arra, hogy megismerjük egymást és minél több alkalommal találkozzunk mi, evangélikus pedagógusok. A szakmai ismeretek bővítése mellett erősödjön bennünk az összetartozás élménye.

Zámbóné Karner Anikó

tantárgygondozó – alsó tagozat

  • Default
  • Title
  • Date
load more hold SHIFT key to load all load all
  • Default
  • Title
  • Date
  • Default
  • Title
  • Date
load more hold SHIFT key to load all load all
  • Default
  • Title
  • Date

Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com