TANULMÁNYI, SPORT ÉS TEHETSÉGGONDOZÓ VERSENYEK
Evangélikus Pedagógiai Intézet
Majorosné Lasányi Ágnes, intézményvezető
+36 20 287 6924
agnes.lasanyi@lutheran.hu
A tanulmányi versenyek területének célja, feladata
A tanulmányi versenyek gazdag, – sok esetben a reformpedagógiai elveket magában foglaló – megújult formái jelentős szerepet játszanak a tehetségek felfedezésében, kiemelkedésében, s így társadalmi szinten is hozzájárulnak a minőségi, kreatív humán erőforrás fenntartásához és létrehozásához.
A versenyeztetés szakmai célja, hogy az általános- és középiskolás korosztályban az átlagon felüli adottságokkal, képességekkel, kreativitással bíró tanulóknál az egyes fordulókra való felkészülés során megvalósuljanak a mélyégben, tartalomban, feldolgozási képességekben és a tempóban történő gazdagítási folyamatok.
A tanulmányi versenyek területét érintő jogszabályi háttér:
- 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről (Nkt. 19. § (2) bekezdés f) pontja)
- 2011. évi CXC. törvény a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokról, a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat ellátó intézményekről és a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokban való közreműködés feltételeiről
- 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról
- 121/2013. (IV. 26.) Korm. rendelet az Oktatási Hivatalról
- 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 76.§-a versenykiírásokra és a versenyszabályzatra vonatkozóan
- 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
- 2016/679/EU Rendelete (Általános Adatvédelmi Rendelet, a továbbiakban: GDPR az Európai Parlament és a Tanács
- Az aktuális tanév rendjét meghatározó miniszteri rendelet
Forrás: Oktatási Hivatal
Versenyek, ösztöndíj pályázatok, tehetséggondozó programok a 2020/2021-es tanévben
- Sztehlo-Schedius ösztöndíj pályázat
- Aranylélek
- Jó tanuló, jó sportoló
- Rajzpályázat
- Intézményi pályázatok
További szolgáltatások
- pedagógiai értékelés;
- szaktanácsadás, tantárgygondozás;
- pedagógiai tájékoztatás;
- tanügy-igazgatási szolgáltatás;
- pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének segítése, szervezése;
- tanulótájékoztató, -tanácsadó szolgálat;
- a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer működtetése.